Od pewnego czasu pojęcie kultury w naszym kraju i ogólnie na kontynencie i w świecie zaczęło ulegać silnemu przeobrażeniu. Na dziś dzień bardzo duże znaczenie ma sztuka filmowa masowa – typowo komercyjna, bowiem wyjścia do kin to regularna i tania rozrywka artystyczna rozmaitych grup społecznych, sposób na spędzanie wspólnie czasu z najbliższymi, czy też forma rozrywki mającej krzewić kulturę. Równie istotne miejsce zajmuje też na równi z kinem Internet. Za jego pośrednictwem także szerzy się film, ale w wymiarze cyfrowym.
Repertuar kinowy jest dziś tak bardzo rozpowszechniony, że każdy przedział wiekowy jest w stanie znaleźć dla siebie coś optymalnego. Taka rozmaitość sprawia natomiast, że kino ma przypisywaną rolę kulturotwórczą.

Wskazują na to też badania jakie niedawno przeprowadzano na zlecenie Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej. W ramach analiz wówczas przeprowadzonych wykazano, że coraz więcej osób świadomie wybiera kino, mimo rosnących cen biletów, przyznając otwarcie, że ich na nie stać. Ponad siedemdziesiąt procent ankietowanych biorących udział w niniejszym badaniu wskazała jednocześnie, że chętnie przerzuciłaby się z telewizji tradycyjnej na kino w Internecie. Z kolei z usług cyfrowych ale odpłatnych korzysta dwadzieścia pięć procent internautów, preferujących ten rodzaj oglądania telewizji niż standardowy. Mniej więcej trzydzieści procent przebadanych mogłoby wydać równie wysoką kwotę co za bilet do kina na repertuar kinowy ale w Internecie. To pokazuje, że obecnie rośnie potęga sieci i niebawem tradycyjne kino, zwłaszcza ze względu na jego dość wysokie koszty, może zostać wyparte przez Internet.
Autor: